setiap yang berlaku mesti ada hikmah di sebaliknya...

Monday 11 June 2012

~ ais-krim & air mata ~


mengenai kisah aku pada minggu ini.. . 

  <   kisah perasaan aku in public   >
aku jenis seorang yang suka pendamkan perasaan aku sendiri...even kalau nak marah kat orang pon aku tak boleh ( if depan2 ye ) sebab aku pikir camana perasaan aku sendiri if kena marah kat depan public.. siyess...malu tahap tujuh petala langit kot.. sampaikan hari tu aku nak marah2 sangat kat orang tu, menggigil tangan aku...dont know why it happens.. tapi nasib baik la tak naik tangan lagi kat orang tu...( garang tak aku ni..hehehe )

<  kisah perasaan cinta aku  >
aku juga jenis yang pendamkan perasaan aku bilamana aku fall in love with him.. yes..its true.. pada aku, maybe perasaan tu wujud sebab dye terlalu caring sangat pasal aku sampaikan aku sudah terjatuh hati dengan sikapnya itu... tapi aku tak mahu persahabatan kami putus gara - gara perasaan aku itu.. jadi jalan yang terbaik adalah aku hanya mampu mencintai dirinya dalam diam..itu yang sebaiknya.. sehinggakan aku dapat tahu bahawa si dia telah jatuh hati dengan orang lain..ketika itu aku rasa sedih sangat2... ye la kan..sapa la yang tak sedih if orang yang kita sayang tu dah jatuh cinta kat orang lain dan bukannya kat kita..sampaikan aku rasa nak nangis time tu jugak.. tapi di depan kawan2 aku, aku sering ketawa , happy macam takde masalah langsung...( dah la final exam weeks ni..adoii..cari pasal betul la )... sekarang aku hanya mampu berdoa kepada Ilahi...aku serahkan segalanya yang Maha Pencipta...


Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui
Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

aamiin..inshaAllah..


"kau eratkan lah persahabatan kami ya allah.. kau jauhkan lah dia dari menyentuh hati aku.. dia sahabat aku.. dia bukan milik aku utk dicintai....."

                 

<  kisah perasaan aku terhadap kawan2  >

tang kawan2 ni aku memang sensitif sikit2..ye la..name pon kawan kan..yang selalu di samping kita...aku sayang semua kawan2 aku..( tapi bagi yang dah ade makwe tu..sayang sikit2 dah la ye..nanti makwe korang marah kat aku pulak..hahaha )..secara amnya, aku masih tercari - cari kawan yang sejati.. yang akan sentiasa bersama dengan aku tak kira keadaan susah mahupun senang aku..  aku memang ada ramai kawan, tapi berapa kerat je yang bersama aku ketika aku dalam kesusahan.. even time nak share masalah pon susah nak cari kawan untuk luahkan perasaan tu... ada yang buat layan tak layan je , ade yang memang tak layan langsung and so on... but takpa la..at least dapat jugak aku tahu setakat mane diorang kawan dengan aku kan..
. manusia ni ada macam2 ragam.. susah untuk di klasifikasikan...tapi tak semua kawan2 aku yang camtu..segelintir je.. yang selebihnya tuu... ( guys, u are the best... thumbs up to u all )..,,Y('',)
aku lebih suka if kawan2 aku dapat bagi nasihat kat aku ...lagi2 time aku tengah dalam " problems zone "..
aku hargai segala nasihat2 korang tu kat aku.
..bagi kawan2 aku yang sentiasa di samping aku, yang buat aku gembira sangat2.. yang sentiasa penuhi hasrat aku, yang sentiasa cari gaduh manja2 dengan aku , yang sentiasa mengambil berat pasal aku, yang sentiasa bagi nasihat dan peringatan kat aku.. and etc.. terima kasih banyak2 taw.. semoga Allah lindungi dan merahmati kita semua..aamiin...inshaAllah... aku doakan yang terbaik buat kamu semua...i will give you a shoulder if u need me..juz tell me your pros,, and i will be there... for you my friends.. sincerely...

kredit to wani..my pren :  Alhamdulillah sgt2..kawan adalah salah satu kurniaan ALLAH yg paling brharga utk aq..tnpa kwn2 aq..x mungkin aq akn jadi diri aq yg sbenarnya...sbb tu..seboleh mungkin..aq akn menghargai setiap org yg brgelar kwn aq..especially kwn2 yg pling rapat ngan aq..aq xnk sakitkan hati dieorg..I want to make them happy as them make me happy...sesibuk mane pun..setiap kli kwn2 aq perlukan aq [x kirala utk tujuan apepon..] I will try my hard to spend my time with them...bile dieorg down..I will give my hand and shoulder for them......but mempunyai ramai kwn doesn't mean aq xpernah brsendirian. ( me too)



kredit to : leya hermosa : "
Nak cari kawan utk bergembira mmg snang..
tapi kawan time kesedihan mmg sukar nak cari..
SUKAR untuk mereka mgertikan ap yg terkandung dlam aty kita..
malah mereka smkin lame smkin MENJAUHKAN diri..
sabarlah wAhai haty..
YANG DATANG PASTI AKAN PERGI....lumrah hidup~



"
Dari seorang teman....nasihat tuk diri sendiri juga.


Bersahabat memerlukan keserasian, ia di bina atas saling percaya mempercayai, hormat menghormati, faham memahami antara satu sama lain. Jika mahu di hormati sahabat hormatilah dia juga, jangan nafikan haknya sedangkan mengaku hak diri sendiri.


Ingatlah tanpa keserasian tiadalah keakraban dan bila tiadanya keakraban maka hancurlah ketenangan. Keserasian tidak mengambil kira formula + - / x tetapi ia lebih memfokuskan kepada =.

Seandainya sukar untuk mewujudkan keserasian maka "SCAN"lah keserasian dalam diri kita sendiri pasti kita akan temui keserasian yang hilang. Barulah perhubungan persahabatan yang terbina itu mantap, sahutlah seruan "SATU HATI" "KASIH SAYANG KERANA ALLAH" kerana ia amat bermakna dalam memperkukuhkan ukhwah yang terbina.

Jika ibubapa pendamping setia, maka S.A.H.A.B.A.T pula teman yang bermakna kerana sahabat "satu NOSTALGIA yang AMAT-AMAT BERHARGA"
"




di kala aku kesedihan... aku akan ngap aiskrim... so, sesapa yang tengok aku makan ais krim tuu ketahui lah bahawa aku tengah berduka ketika itu...hahahaha..sadness never ends..bak kata orang tu..


"are u okay my friends.."
"yes..i'm okay..thanks.."..smiling..
" no, i know u are not okay now...hugging me and tell me what's your problems..:)."
"thanks my friends, i am strong when i'm on your shoulders  and Allah always with me ." 



No comments:

Post a Comment