setiap yang berlaku mesti ada hikmah di sebaliknya...

Tuesday 24 January 2012

blog aku yang 1 lagi dah giler....grrrrr...blog baru

assalamualaikum...wow..first time aku buat blog...tak tahu ape2 lagi ni...ketinggalan sungguh laa..huhuhu...sadis lorr....aku suke sangat tinjau2 blog orang..sebab blog diaorang cantik2 laa...aku nak buat pon tak pandai..hobi korang ape ye..aku suke sangat bace novel..aku start bace novel balik after upper 6...memang dah bertimbun la novel aku kat bilik tuu....ni aku senaraikan awat la aku ni minat sangat bace novel kan...iut logik akal aku laa..hahaha..ikut suke hati aku la nak tulis ape2 pon kan....ade ade kusah..hohohooo


ramai yg tanye " awat ang suke sangat bace novel...???? " so ni jwapan aku...

  1. kebanyakkan drpda novel yg aku beli semuanye cite yg lawak2..means yg romantik komedi...if aku rase sedih sangat2..aku akan bace novel...so its will make me laugh an dapat lupekan sekejap masalah aku tuu
  2. dalam novel tuu ade banyak pengajaran yg aku dapat.... pasal keagamaan , care nak berdepan dgn future..and macam2 lagi laa...
  3. kadang2 aku nak sgt rase detik2 kehidupan yg berlaku dlm novel yg aku bace tuu...aku sering terbyg2kan semua tuu..cam hidup dalam dunia lain...dan aku yg jadi watak tu...sampaikan kdg2 tetiba je aku snyum....>,
  4. setiap kali bace novel, watak hero dye tuu mesti aku akn terbygkan seseorang lelaki tu..tapi aku tak kenal pon dye..yg peliknye dye akn mncul dlm otak aku ni..yg akan replace kan watak hero dlm nvel tuu dgn dye..tapi muke dye x jelas sgt laa......emmm
  5. jika bace novel..aku akn brada dlm khayalan aku sendiri..yg boley buat aku menangis, ketawa, n so on laa...
  6. memang aku ni pembace novel tegar koottt...hahahaa...
  7. setiap novel ade pelbagai kisahnye yg tersendiri...so kdg2 dapat mengajar diri spya bertindak lebih baik dlm semua perkara yg berlaku dlm khidupan reality
  8. aku rase teman yg paling aku rapat adelah novel2 yg aku ade ni laa..haahahhaha...
  9. terlalu bnyak kate2 dorongan / support yg terdpt dalam novel tuu...kdg2 time memerlukan kate2 smngt..aku akn bace novel n then jmpe la...
  10. and sometimes i feel like i want married n ade husband...dapat share masalah same2...nak hepi..nak bahagie...n semua yg membahagiakan...( yg ni memang x boley blah )...hahaha...

kalau awak nak tahu...sebab2 tu la saya suke sgt bace novel..hari tu awak ambik novel saye n then bandingkan ketebalan novel tu dgn buku ilmiah yg tipis tu...awk suruh saye khatam betol2 buku ilmiah yg nipis tuu..baru boley bace novel ..hehehe...tapikan ape yg saye bace kat buku yg ilmiah tuu ckit2 je masuk dalam otak...tapi kalau yg novel tuu lebih 50% masuk terus dalam kepala saye....terus awak mngeleng2 kan kepala awak..hahahaha...
** harap2 xde yg bace


ni koleksi novel aku..dari pndgan atas mmg x nmpak bnyak sgt kan

salah sorang hero dlm novel ASST yg aku suke sgt100x...luv it..

No comments:

Post a Comment