setiap yang berlaku mesti ada hikmah di sebaliknya...

Monday 30 January 2012

demam lagi...huhuhu...

hari ni pegi kat tm...walaupun tengah demam2 tu...boley lagi aku p kat sana..hehehe...tapi yang peliknya kan..mase otw pegi tu tak selesema pon...cam hilang begitu sahaja..and sebaliknya time nak balik kat rumah tu dah mula la bersin and selesema ...ngek betul la..haha..tadi ada tengok lion dance at tm..and aku akui..first time aku tengok lion dance 'live' depan mata aku...huuhh..

hari ni aku pergi beli buku guna baucer buku 1MALAYSIA tu..memang jimat duit laa..hahaha...cukup2 50 hengget all the stuff tu aku beli...memang terrbaeeekk laa..



emm....baru je semalam aku cakap dye akan balas balik ape2 penyataan yang aku post kan...tapi hari ni dye cam nak bagi kata2 perangsang sikit kat aku kot..kan dye tahu aku demam..so dye pon buat la status camni tadi..

"Allah memberikan ujian kepada kita supaya menyedarkan kita yang terpesong/lalai dari mengingatinya disamping menghapuskan dosa-dosa yang telah dilakukan oleh hamba2-NYA. Sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:
“Tiada seorang Muslim yang menderita kelelahan atau penyakit, atau kesusahan hati, bahkan gangguan yang berupa duri melainkan semua kejadian itu akan berupa penebus dosanya." 

(Hadis riwayat Bukhar
i dan Muslim)


so sweet kan...hehe..memang sesuai dye jadi hilman yong aku...




..

oh yee...malam ni aku bace novel ni taw...boley tahan la novel ni...tapi tak nak bace malam2....seram do..and aku rasa la kan...if dye tahu la aku banyak habiskan duit untuk beli novel2 ni..memang masak laa kena ceramah free nanti...hahaha...sayang kat aku la tuu..sentiasa je carik gaduh dengan aku kan..padahal dalam hati ada taman...(mood perasan jap..huhuhu..)



malam ni rasa panas sangat2 badan ni....emm..:(..kepala ada pening2 lalat sikit...pastu sakit telinga pon ada jugak ni....badan yang panas ni kalau kena air jadi sejuk giler...sampai nak menggigil laa...salah 1 cara Allah nak ampunkan dosa aku...aku redha..::)..Allah Maha Mengetahui sesuatu yang terbaik untuk hamba2nya...so jangan mengeluh....tak elok....






No comments:

Post a Comment