setiap yang berlaku mesti ada hikmah di sebaliknya...

Monday 6 February 2012

nAK kaWiN.....

assalamualaikum.

hari ni tarak pa2 yang nak dibebelkan...takde benda yang menarik pon..cuma tadi aku tengah dok usha2 novel M.A.I.D...tetiba je rasa nak kawin laa..hik3...bes ape kawin awal...syaitan pon menangis if ade remaja2 yang kawin awal taw..gatai nak kawin dah kot ni..hahaha..but tak salah pon..tu kan benda baik..plus dapat elakkan berlakunya maksiat ok...

as cam dalam novel M.A.I.D ni kan...boley ke tak ehh nak cari lelaki cam harris tu..hik2...bertuah la kalau dapat kawin dengan dye..soo lucky...kalau dengan HILMAN YONG aku tuu lagi la terrrbaekk punyer....harap2 jodoh aku sama dengan ciri2 yang terdapat pada hilmanku itu..amin..insha Allah..


since dah berumur 21tahun ni kan...ramai kawan2 aku dah kahwin la...ade yang tengah pregnant sekarang ni...ade yang dah ade anak..tinggal la aku yang tak kawin2 lagi ni...tapi aku ada cita2 yang belum dicapai lagi..aku nak keje yg bes2 dulu pastu baru la nak kawin..masalahnye sekarang..otak ni tengah nyanyi lagu dah.."mama, saya mau kawin"..hik2..

u know what..aku rasa lagi beruntung kalau kawin time belajar..nak tahu sebabnye ape....??

  1. takkan berlakunya maksiat dah kalau berjalan berdua-duaan or even berpegang-pegangan or sentuh2han tuu
  2. dapat belajar dengan tenteram sebenarnya..dengan adenye sokongan & dorongan daripada suami/isteri
  3. if dah pregnant kan..anak yg kite kandung tu pon akan turut jadi pandai taw..cz ilmu yang kita p blajar time kuliah tu terus diserap masuk oleh baby dalam perut tu..hik3
  4. and if ade probs ke, boley selesaikan sama2..takde la berlaku tekanan jiwa sangat kan..
  5. so cute if sama2 dengan pasangan untuk ke mana2 sahaja..and terjamin selamat...takda parasit2 yang nak kacau...kan bagus tu

ok...aku nak blah dulu...seronok taw cite pasal kawin2 ni...otak aku sekarang ni dengan riang berpikir pasal kawin..grrr...calonnya tarak lagi ni....nak kawin...nak kawin..hik





No comments:

Post a Comment